How To Blog / Site Indonesian Accepted in Google Adsense

15 Feb 2011

Alhamdulillah, setelah menunggu berbulan-bulan, bertahun-tahun, berabad-abad (lebay.com)hhehe... Google Adsense saya akhirnya diterima oleh Google. Berikut adalah tips dan trik agar blog berbahasa Indonesia kita diterima dalam program Google Adsense.

1. Expand the quality original content
One of Google's main consideration in assessing the worth / absence of a blog or website accepted into Google Adsense is content. The more content the better. But the content was not arbitrary. Most of the content of your blog / website must be original and quality as well as read by a real person rather than by a robot or search engine. Try every week to update your blog / website.

2. Increase the number of visitors to your blog / website
Although there is no provision regarding minimum number of visitors to your site / blog is eligible to be accepted in the Google Adsense program, course blogs / sites we should have regular visitors each day in order to qualify to display Google Adsense ads.

3. Wait 6 months before enrolling your blog / site to your Adsense
Most owners of blogs / sites quickly tempted to register their blogs into Adsense even if your blog / website was only a few days / weeks and not too many visitors. Google Adsense policy clearly states that a blog / site should be at least 6 months old before they can be accepted into the Google Adsense program. So if the blog / site you are aged less than that, do not expect Google Adsense your applications will be accepted.

4. Include Privacy Policy
In accordance the requirements of Google Adsense, each blog / site must include the privacy policy (see examples here: Privacy Policy) which states that the blog / website and third-party advertisers to record the cookie, ip, data and other visitors to the blog / site. These data can not be used to identify the person, but handy to know the characters visitors blog / website such as national origin, language, browser, OS, preferences, and so forth.

Similarly, the requirements of Google Adsense to my knowledge.

Share this article on :

18 comments:

Rubiyanto Sutrisno said...

sampai sekarang masih bingung dengan layanan google yang satu ini .....

mundo_idiot said...

Iya sob aku juga bingung tentang lyanan yg satu ini bahkan aku pernah berteriak dengan kata2 buruk di google
AdSense Help, akhirnnya ku putus asa deh

Gaphe said...

weit, penantian lama terbayar jug ayah!. selamat kalo begitu...

salam berkawand juga!

7 taman langit said...

ulasan yang menarik
menambah pengetahuan para blogger

Lozz Akbar said...

di gogle translate donk Mas.. aku kan ora mudeng blas

Tomo said...

balasan.
adsense ini sukar-sukar mudah maz

Suparyanto said...

Mantap...saya buka google translate dulu sahabat.

Belajar CorelDRAW said...

Navigasi pojoknya bagus sob.

sahromnasrudin said...

tahniah..bukan senang nak dapat tue kan

BeDa said...

Selamat ya. Peluang mendapatkan dollar terbuka lebar. Semoga sukses. Terima kasih juga tipsnya.

Salam ukhuwah

Fairysha said...

saia sudah 2 tahun majang, belum ada hasil apa2, hehehe,,,^^

salam berkawand juga, terimakasih kunjungannya,, ^^

dollar gratis said...

selamat kawan, jujur saja gugel ads emang paling gede hasilnya tapi.. paling gede juga peluang 'di kartu merah' karena beberapa faktor :)
makasih infonya

NURA said...

salam friend
I know google adsence, coz read your articel.
I will try.good luck.

media update said...

peluang untuk yang satu ini ternyata banyak dibicarakan sukses kreasi untuk adsense

Aby Tukang Download said...

saya malah udah hampir setahun belum pernah diterima, patah hati mulu
hehe
selamat ya sob...
jangan lupa loh?!
ckckckck

Rizky2009 said...

kalau aq menggunakan jasa google frient connect sob, dan hasilnya mantab

Jamal Rahmat said...

Yah...sisanya bahasa Inggris, kagak ngerti gan?

anggar berkawand said...

Rubiyanto Sutrisno-
mundo_idiot-Aby Tukang Download:
kawand kalo berminat saya bisa buatin google adsense. yang berminat silahkan kirim
1.data diri sesuai ktp asli tanpa dibuat2 soalnya ntar kalo dapat duit biar nyampe rumah dengan selamat, g salah kirim hahahaha
2.data dikirim lewat no hp saya saja (085647237317)
3.tar habis itu transfer uang ke rekening saya agan agan. no rekening saya kirim setelah data lengkap terisi
4.saya cuma membuatkan satu akun adsense setiap pengguna
5.siap2 mendapatkan dolar mengalir ke blog anda hehehehe kalo lancar akun 2-3 hari jadi gan
6.percaya deh ma saya saya gak akan nipu :D
7.agan-agan transfer uangnya ke rekening saya, konfirmasi pengiriman, langsung saya kirim ID n Paswordnya
8.setelah mendapat ID n Paswordnya segeralah diganti demi keamanan

udah itu doang gan.kalo mau tanya2 silahkan ym ke boni.kusuma@yahoo.com

murah bro hanya 150 ribu saja khusus pengunjung MariBerkawand :D salamberkawand

by ABproduction

Post a Comment

 
© Copyright 2010-2011 Mari Berkawand All Rights Reserved.
Template Design Premium | Powered by Blogger.com.